• 7. prosince 2022

    Umělec? Dneska je to skoro každý.

    Jenže skoro nikdo neprorazí. 70 až 80 tisíc „songů“ denně. Zhruba tolik jich přibývá každý den na hlavní streamovací služby. Je to ohromující množství, ze kterého vyplývá pro začínající umělce zdánlivá svoboda a lákavá možnost prorazit na hudební…
  • 9. listopadu 2021

    Autorské odměny za hudbu, kterou posloucháme z internetu

    Pokud je autorsky chráněná hudba streamovaná (hraná) nebo stahovaná z různých on-line platforem a služeb, její autoři mají za užívání takového obsahu nárok na spravedlivou odměnu. S provozovateli nejpopulárnějších on-line služeb Spotify, Facebook či…
  • 12. října 2021

    Musím platit poplatek OSA, když v provozovně pouštím hudbu ze Spotify nebo YouTube?

    Krátká odpověď zní: ano. Internetové služby jako YouTube, Spotify, Apple Music, Deezer či TIDAL poskytují licenci svým posluchačům pouze pro osobní potřebu. Není přitom rozhodující, jestli používáte placenou nebo neplacenou verzi. Jakmile pouštíte…
  • 12. října 2021

    Proč autorům nestačí peníze z YouTube?

    Pokud na své provozovně (obchod, restaurace, kadeřnictví, fitness a podobně) pouštíte hudbu z YouTube nebo Spotify, musíte hradit jejich autorům tzv. autorské odměny prostřednictvím OSA. Možná vás napadlo, proč tomu tak je, když autoři už dostávají…
  • 29. dubna 2021

    Hudba na internetu. Jaké změny přinese novela autorského zákona?

    Přinášíme vám další téma ze seriálu k připravované novele autorského zákona. Do českého práva je nutné zahrnout evropskou směrnici o autorském právu na jednotném digitálním trhu, obsahující velmi diskutovaný čl. 17. Cílem je primárně zajistit…